18 Şubat 2014 Salı

Apple Crumble (Elmalı kırıntı tart)

Musmutlu güneşli bir İstanbul günü daha
:)
Belki öğleden sonra biraz yürüyüş, tuhafiye, market yaparım diyorum.
Ya da bugün tembellik yapar yarın giderim bilmiyorum.

Ama onun öncesinde yeni denediğim ve sonrasında sık sık yaptığım pratik bir tarifi paylaşmak istiyorum.
Bir İngiliz tatlısı ve elma ile tarçının yine muhteşem birlikteliği...


İnternet üzerinde bir kaç tarif bulabilirsiniz. Ben en pratik olanını seçtim. Çünkü genelde ikindi çayımızın yanına bizim için yaptım. 

Elmalı Dolgu için
3-4 adet elma
1 tatlı kaşığı tarçın
1 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı şeker 

Kırıntı hamuru için
100 gr tereyağ yada margarin
1 su bardağı un
Yarım su bardağı şeker


Fotoğrafta gördüğünüz gibi 3-4 adet elmayı küp küp doğruyorsunuz. Üzerine 1 tatlı kaşığı tarçın, 1 yemek kaşığı un, 2 yemek kaşığı şeker serpiyorsunuz.
İlk işlem bu kadar.


İkinci bölüm ise küp küp doğradığımız 100 gr tereyağını, yarım su bardağı şeker, 1 su bardağı un ile güzelce harmanlıyoruz. Bu işlemi kaşıkla yapıyoruz ama. Öyle yoğurma filan yok :)
Sonra unlu karışımı elma dilimlerinin üzerine döküyoruz.


Önceden 180 C' ısıttığımız fırında 45-50 dakika üzeri kızarana kadar pişriyoruz.
Kaymak, Krema, Dondurma ile farklı bir lezzet katarak servis yapabilirsiniz.
Biraz ılık yerseniz tatlının orjinal tadını almış olursunuz
:)


Afiyet şeker olsun.
Sağlıklı bir hafta geçirmeniz dileği ile...







2 yorum:

  1. En kısa zamanda denemek lazım afiyet olsun canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :)

      Pratik olduğu kadar lezzetli de :) Bence de denemelisin canım...

      Sil