20 Mart 2013 Çarşamba

Börekte yaparım

Koşturmalı bir hafta sonunu geride bırakmanın huzuru,
yeni haftaya da koşturarak başlamanın şaşkınlığı içinde MERHABA!

Malumunuz 'Pazartesi temizliği' diye bir gerçek var ki; hepimizin korkulu rüyası :)

Şu saat oldu daha yeni toparladım işlerimi.
Şimdi sırada sadece pişmekte olan yemeğim ve kızarmakta olan Keçiboynuzu pekmezli ekmeğim var.

Hazır başlamışken durmayayım diyip;
birde el açması börek yaptım akşama.

Tarif Oktay Usta'dan.
Pratik olmasının sebebi oklava ile açmamak.
Elinde çekiştire çekiştire büyütüyorsun hamuru.


Sanırım bir diğer güzel yanı ise
Çok malzemesi olmaması.
Evde her zaman olan şeyleri koyup 10 dakika içinde fırına gönderebilirsiniz 
bu güzel lezzetli böreği :)

2 yemek kaşığı yoğurt
yarım çay bardağı sıvı yağ
yarım çay kaşığı tuz
2 adet yumurta
Kabartma tozu
4-4,5 su bardağı un

İşte hamuruna girenler bu kadar.
Ben ıspanak ve pazı karıştırdım iç harç olarak.
Ama tercih yapanlara göre değişir tabi ki.


Şimdi artık Yorgunluğu kahve silahı ile kovalamaya geldi  :)
Hepinize mutlu haftalar

2 yorum:

  1. Ellerine saglii canim mutlaka yapicam evde herzaman bulanan malzemelerle olmasida super pratikmisde paylasim icin cok tsekkurler canim bundada hazir yufkadaki gibi uzerine sos harci suruluyormu yoksa sadece yumurtami yada sen nasil yaptin:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım.
      Evet bu kadar az malzeme olması çok güzel. Tadı da enfes :) Tavsiye ederim.

      Ellerinle iki yana açarken eritmiş olduğun tereyağını sürüyorsun yufkaya. Sonra kalan tereyağın içine yumurta kırıp öyle sürdüm ben biraz dibinde kalmıştı israf olmasın diye. Yoksa sadece yumurta var :)

      Sil