15 Kasım 2012 Perşembe

Mahremiyet ve Masumiyet!

Bu kadar ince bir kitap elimde nasıl bu kadar uzun süre kaldı anlayamadım.
Başlayınca da yarım bırakmayı sevmiyorum.

Sanırım yanlış bir kitap seçtim bu sefer. 
Elif Şafak'ın ilk "Aşk" kitabını okudum.
Bir kaç noktasında beni hayal kırıklığına uğratsa da genel olarak zevkle okuduğum bir kitaptı.


Ama Mahrem...
Mahrem konusunda aynı fikirde değilim. 

Hatta son 20 sayfanın güzelliği bile kitabın hafızamdaki yerini değiştirmedi.
Kitap başından sonuna kadar birbirinden bağımsız hikayelerden oluşuyor.
Ama şunu inkar edemem tabi ki
Sonunu yani hikayeleri birbirine muhteşem şekilde bağlamış ki.

Pat diye donup kalıyorsunuz.
Dedim ya İşte ne oluyorsa o son sayfalarda oluyor.


Yine de öylesine okudum ve bitirdim.
Ben pek hayal olduğunu belli eden kalemlerden hoşlanmıyorum.

Sanırım biraz daha mantık yönüm ağır basıyor.
Benim için çok çok fazla hayal ürünü anlatıma sahipti.



Zaten yapmayı sevmediğim şeylerden biri,
Yorumları okuyup kitabı almak.
Ama bu kitapta bunu yaptım. Önce yorumları, okuyanların fikirlerini okuyup öyle aldım.
Ve yanıldım...



O yüzden kitap alırken. Biraz kapağına, biraz arka kapağına
Bolca da hislerime bakıyorum.

Ve hoppp, satın alıyorum.
Kitabı elime alınca bana hissettirdikleri yetiyor onun benim olmasına.


Ve bir daha böyle bir hata yapmayacağıma 
kendime söz veriyorum.

O yüzden bu postum da kitapla ilgili çok bir şey anlatmayacağım.
Yukarıda okuma hallerimi görüyorsunuz. Genel olarak oyalanacak hep bir şeyler almışım kitabın yanına.
Dedim ya beni; benim istediğim gibi saramadı bu "Mahrem"

(İşte o yüzden; Okuma yönünüzü hisleriniz belirlesin...)

Sevgiyle!



10 yorum:

  1. O kadar çok bahsedilmesine rağmen ben hala bir Elif Şafak kitabı okumadım benim tembelliğimden oda :)
    Evde nargile keyfiii ohhh :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde ikinci deneyimimdi ama koca bir hayal kırıklığı oldu :(

      Son 20 sayfası içinde fikrimi değiştiremem. Olmamış bu yani :)

      Sil
  2. :))))
    herkese göre değişir tabi okuma fikri...
    bende yorum okuyup alıyorum ama bazen hayal kırıklığına uğrıyorum okuduğum kitaplarda :(
    yani ne çıkarsa bahtına durumu var :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kişiye göre değiştiği için sanırım herkesin fikri bir olmuyor.

      Yine yorumlara göre değil gönlüme göre alacağım bundan sonra :)

      Sil
  3. Şafak'ın ilk Araf'ını okumuştum yıllar önce. Çarpılmıştım. Sonra uzun bir süre okumadım Şafak'tan. Bu süre zarfında Şafak2ın "piyasa işi" yazmaya başladığı şeklinde söylentiler çıkmaya başladı,sonra Aşk piyasaya çıktı. Yorumlara baktım ben de. Kitap zevkine güvendiğim insanlara...Aşk da çok eleştirildi belli kesimlerce. Para verip almak istemedim hatta:) Kuzenimde varmış, onda kalırken okudum ve Araf'tan sonra tam bir fiyasko idi. (Blogumda yazmıştım)Yıllar sonra yine böyle bir yorumlaşma sonrası ilk kitaplarından okuyabilirim diye düşündüm. Pinhan'ı aldım. O da Araf kadar olmasa bile çok iyiydi,Aşk'tan daha iyi yazılmıştı. Aşk, konusu itibariyle 1-0 öne geçen bir roman bence. Üslubu ile değil...Hasıl-ı kelam Mahrem ve Bit Palas'ı da önerenler çok. Ama bana hediye edilmedikçe okumayı düşünmüyorum :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi ki hatırlattın...
      Bende senin "Aşk" kitabı hakkında uzun, ayrıntılı yazını çok beğenmiştim.
      :)
      Piyasa işi duyumlarını aldım bende. Aslında merak ettiğim bir kaç kitabı da var. Bu biraz zorladı beni. Yinede Son bir kaç konusu, yani hikayeleri birbirine bağlama şekli güzeldi.

      Sana hediye etmek isterim Mahrem ve Bit Palas'ı. Tabi bendekini değil Senin için yeni satın alacağım. Kendim için Bit Palas'ı düşünüyordum zaten. Gidince senin içinde alır gönderirim olur mu?
      :)

      Tamam anlaştık...

      Sil
    2. Ay ay ay, yanaklarım pembeli pembeli oldu bak şimdi...Mahcub ettiniz beni efem. Düşünmeniz yeter. İnanmazsınız, ben de okur olmakla ilgili çok güzel bir romandan bahsedecektim size. Okumadıysanız o da benim hediyem o halde: Calvino'nun Eğer Bir Kış Gecesi Bir Yolcu romanı. Bitmesin diye yavaş yavaş okuyorum :)

      Sil
    3. Bahsettiğin kitabı okumadım ki =D

      Bu arada senin kitaplarının siparişlerini verdim. Bekliyorum...
      :)

      Sil
  4. okuma çizgimizin ortak olduğunu düşündüğüm arkadaşların önerisini dikkate alırım.çok kısıtlıdır.genelde ben de hislerime,kapağına,arka sayfasına,yayınevine,çevirenine ve bir kaç noktasına daha dikkat ederek alırım.bir de hani önceden bir kütüphaneden bir arkadaşımdan bir kitap okumuşumdur.beğenmişimdir.onu alırım:))mahrem ben de ilgi uyandırdı ama:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genelde bende okuduğum kitapları kütüphaneme edinmeyi seviyorum.
      Ama gözü kapalı aldığım yazarlarım var tabi ki :)

      Dedim ya okuduğum için mutsuz değilim ama daha akıcı anlatılabilirdi!

      Hikayeleri birbirine bağlama şekli itibari ile okunulabilirliği var :)

      Sil