6 Nisan 2012 Cuma

Hazır Keşküle HAYIR!..



Hem pratik olması yönünden hem lezzeti sebebi ile sık sık hazır keşkül yapardım ve 1 saat içinde tüm kaseler biterdi.
Ama geçen gün boş bir anımda (ki boş vaktim olmasını hiç ama hiç sevmem :) oturup Tarif kitabımı kurcaladım ve gözüme az malzemeyle yapılan keşkül tarifi çarptı.
(Denediğim tariflerin yanına 1 yıldız, 3 yıldız şeklinde işaret koyarım)

Akşama tatlım olsun ve bir yandanda sizlere yazmak için güzel bir tarif amacı ile sıvadım kolları!


Önce 30 gr. tuzsuz bademi 2-3 dakika haşladım ve kabuklarını soydum. Kuruladım ve blendırdan geçirdim.

Tencereye;
1 litre           SÜT,
4 çorba kaşığı    PİRİNÇ UNU,
1 fiske           TUZ,
Çekilmiş          BADEMLERİ ekleyip çırpma teliyle karıştırdım.

Ağır ateşte ve sürekli aynı yönde (Püf noktası bu) karıştırarak, üzeri göz göz olana dek pişirdim.

Keşkülü ateşten almadan 5 dk. önce hindistan cevizini (2 çorba kaşığı) ve şekeri (1 su bardağı) ekledim.

Ve keşkülümü kaselere döktüm. Buzdolabında soğuttuktan sonra afiyetle yedirdim. (Ve kitabımda ise yanında 3 yıldız olan harika bir keşkül tarifim oldu)


Deneyince bana hak vereceğinizi umarak şimdiden afiyet olsun dileklerim ile tarifimi paylaşıyorum.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder