16 Mayıs 2012 Çarşamba

Kışa hazırlık!

Bugünümü mutfağa ayırdım. Kış için domates sosu hazırladım.
Bir Akdeniz'li olarak salçalı yemek mutfak kültürümüzde yok. Genel olarak salata, domates soslu ve sebze ağırlıklı besleniyoruz. İstanbul'da yaşadıkça farklı yemekler mutfağımıza girse bile yinede zeytinyağlı tatlardan vazgeçmem.

(Zor da olsa sevdicek de alıştı.)
:)

(Önce yıkadım)

Tüm ayrıntıları ile fotoğrafladım çünkü kırmızı ve yeşili birbirine çok yakıştırıyorum.
:)

(Bu fotoğraf sadece kabuk yığını arasına yeşil yeşil yerleşmiş sapların güzelliğinden dolayı çekildi)
:)


Rendeledim ve kaynattım.


Sonra ise sıcak sıcak kavanozlara doldurup ters olarak soğuttum.


Sıkı bir pazarlık sonrası kilosunu 0.50tl ye 6 kilo olarak aldım.
Rende ve kaynama faslından sonra ise 4 kiloya kadar düştü.
Sonra balkondaki erzak dolabına yerleştirdim.

Kışın bol bol domates soslu tarhana çorbası yapıp içimi ısıtacağım...

:))


8 yorum:

  1. Vay canına maşallah canım erken başlamışsın...Ne güzel ama oldukça da sağlıklı besleneceksiniz bu şekilde.Çabana sağlık.:)

    YanıtlaSil
  2. Erken başlayınca ancak yetişiyor.
    Dahada bir sürü hazırlık var. Bakalım ne ara ne şekilde olacak.

    Sağol kuzum :)

    bi el atarsın artık :))

    YanıtlaSil
  3. Becerikli insansınız kulakları çınlasın annem de yapar :)

    YanıtlaSil
  4. Bir anne kadar becerikli olamadım henüz :))

    Zamanla İnşallah..

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. ne güzel bişi yapmışsın. ben de sebze ve zeytinyağcıyım ama bak bu yaptığını yapmaya üşenirim. ama bak bi sos yapıyorum. domates yeşil biber sarımsak ve zeytinyağı. bunlardan bi dolu yapıp dipfirize atıyorum. makarna veya kahvaltılık olarak kullanıyorum. peek severim.
    :)

    YanıtlaSil
  7. Evet bunu da duydum.

    Kış menemenleri için çok leziz olduğunu söylediler. Ayrıca yapmayı da düşünüyordum.

    Yavaş yavaş işte...

    YanıtlaSil
  8. bende 19 temmuzda yaptm 0.5o tl ye aldım 10 kg kadar 17 kavanozz oldu.. şimdi yapınca iyi oluyor kışın rahat oluyorm

    YanıtlaSil